XCOM 2
Sztab VVeteranów
Tytuł: XCOM 2
Producent: Firaxis Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2016-02-05
Premiera Świat:
Autor: Klemens
Tytuł: XCOM 2
Producent: Firaxis Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2016-02-05
Premiera Świat:
Autor: Klemens
XCOM 2
XCOM 2 – na co wskazuje już jego sam tytuł – nie ma być jakimś wielkim przełomem, lecz twórczym rozwinięciem dotychczasowych pomysłów, nieco w myśl zasady „jeszcze więcej tego samego, tylko lepiej”. Trochę szkoda, że nie zdecydowali się oni na odświeżenie „oryginalnego sequelu”, a mianowicie Terror from the Deep, narażając się na zarzut, że „lepsze bywa wrogiem dobrego”.
Akcja gry przypada na czasy dwie dekady późniejsze od prezentowanych w „pierwowzorze”, przy czym twórcy przemyślnie uznali, iż gracz wcześniej jednak po
niósł fiasko i obecnie przychodzi mu pokierować ruchem oporu pragnącym wzniecić irredentę przeciwko okupantom. Posunięcie to śmiałe, choć raczej urągające logice wydarzeń z „jedynki”, zwłaszcza motywacji ówczesnych „niemilców”.
Bez zmian pozostanie sama konstrukcja rozgrywki, rozdzielonej pomiędzy warstwy strategiczną i taktyczną, wzajemnie na siebie oddziaływające, lecz i pozostawiające pewien margines swobody. Nieodmiennie także gra ma być wyposażona w ograniczony generator losowy tak w zakresie naszych podwładnych, jak i misji oraz rozkładu plansz. Automatycznie wydłuży to żywotność danej produkcji.
Ludzie z Firaxis zapowiedzieli też szerokie otwarcie się na scenę moderską, co wręcz uniemożliwia określenie szans na sukces danego tytułu z użyciem bardziej precyzyjnego terminu niż „duże”. Co istotne, gra domyślnie jest tworzona tylko i wyłącznie na komputery osobiste, mechanika rozgrywki więc, a zwłaszcza sterowanie, nie powinno rodzić żadnych problemów.
Firaxis nie zwykło hańbić swego imienia niewypałami, nie wszystkie ich produkcje są sukcesami, lecz pewne minimum pozostaje na niezmiennym, nie tak niskim poziomie. Czy renomie tej sprosta również XCOM 2 przekonamy się już za kilka dni.
Autor: Klemens
Akcja gry przypada na czasy dwie dekady późniejsze od prezentowanych w „pierwowzorze”, przy czym twórcy przemyślnie uznali, iż gracz wcześniej jednak po
Bez zmian pozostanie sama konstrukcja rozgrywki, rozdzielonej pomiędzy warstwy strategiczną i taktyczną, wzajemnie na siebie oddziaływające, lecz i pozostawiające pewien margines swobody. Nieodmiennie także gra ma być wyposażona w ograniczony generator losowy tak w zakresie naszych podwładnych, jak i misji oraz rozkładu plansz. Automatycznie wydłuży to żywotność danej produkcji.
Ludzie z Firaxis zapowiedzieli też szerokie otwarcie się na scenę moderską, co wręcz uniemożliwia określenie szans na sukces danego tytułu z użyciem bardziej precyzyjnego terminu niż „duże”. Co istotne, gra domyślnie jest tworzona tylko i wyłącznie na komputery osobiste, mechanika rozgrywki więc, a zwłaszcza sterowanie, nie powinno rodzić żadnych problemów.
Firaxis nie zwykło hańbić swego imienia niewypałami, nie wszystkie ich produkcje są sukcesami, lecz pewne minimum pozostaje na niezmiennym, nie tak niskim poziomie. Czy renomie tej sprosta również XCOM 2 przekonamy się już za kilka dni.
Autor: Klemens