Desert Law
Tytuł: Desert Law
Producent: Arise
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: RTS/RPG
Premiera Pl:2005-12-31
Premiera Świat:
Autor: 901
Desert Law | ||||
Desert LawPo naszemu to by było Prawo Pustyni, tak właśnie nazwali nową grę developerzy z Arie, ale spokojnie, wydawcą jest oczywiście 1C Company. Pamiętacie, to ci Rosjanie i kolejna ich produkcja. Coś mi się wydaje, że chyba za dużo grali w Fallouta i musieli popaść w tak zwaną manię. Ostatnie ich tytuły pojawiają się właśnie w świecie postnuklearnym, choć może to być mała odmiana od pozostałych gier o losach wielkich wojen światowych. Tym razem mamy się wcielić w postać Breda, który po powrocie do rodzinnej wioski odkrywa ją doszczętnie zniszczoną i splądrowaną. Poprzysięga zemstę na tych, którzy są za to odpowiedzialni. Chyba nie mogę przemilczeć tak ogromnego podobieństwa do drugiej część wyżej wymienionego hiciora, kiedy to po odnalezieniu świętego G.E.C.K.a nasz bohater powraca do swej wioski i chyba sami wiecie, co odnajduje.
Byłem nawet na stronie głównej producenta i poczytałem sobie trochę o tej grze, jednak informacje na niej zawarte mają dwa poważne problemy. Pierwszy to taki, iż jest to strona anglojęzyczna, choć dla mnie to nie jest problem, to innym może trochę przysporzyć, a drugi problem to taki, że na stronie znajdują się, aż trzy akapity opisu gry i kilka screenów. Niezbyt wiele, nieprawdaż? I weź bądź człowieku bajkopisarzem i rozciągnij te marne pół strony na półtora! Ale spokojnie nie zamierzam pisać jakichś rzeczy z kosmosu, postaram się wam dość rzetelnie przedstawić sprawę:).
Grafika przedstawia tradycyjny wygląd gier strategicznych w czasie rzeczywistym, czyli izometryczny. Który nie pochłania tak wiele pamięci podręcznej, jak również wykorzystuje słabsze procki, co sprawia, że przeciętny AMD Athlon 1,8 GHz, czyli jakiś 2500+ po prostu wymiata na tej grze, mało tego dodam jeszcze, że pozostawia jeszcze nieco wolnego na dajmy na to Winampa, jeśli nam oprawa muzyczna nie pasuje. Jeśli jednak chodzi o najnowsze produkcje, mam na myśli te typu Cywilizacja IV, no to cóż. Wyobraźcie sobie, że mam powyższego procka wraz z Geforce 4 MX 440 pod AGP 8x (64 MB) i pomocne 512 MB RAMu, odpalam powyższą grę i co się dzieje? Wyskakuje komunikat, że mój system nie spełnia minimalnych wymagań do obsługi tej gry. Mnie oczy wyskoczyły i opadła szczęka. Ale powróćmy do gry. Twórcy przechwalają się, że wystarczy jeden błąd taktyczny i nasza misja zakończy się fiaskiem, ta akurat. Niejedno już widziałem i możecie mi wierzyć, że coś takiego od razu by wystraszyło pseudo-strategów, a tym samym obniżyło sprzedaż gry i jaki z tego wniosek? Ponadto odbudowująca się cywilizacja, korzystając ze zniszczonej technologii, nieznanej wiedzy i inwentarza najróżniejszych przedmiotów pozostawionych przez przodków, zmaga się z coraz częstszymi atakami banitów oraz najróżniejszych przestępców. Ale jakby tego było mało po środku całego tego zamieszania pojawiamy się my, no i zaczyna się problem. Gdyż, jeśli chcemy przeżyć musimy walczyć z całym brudem, jaki pozostał. Chociaż na marginesie muszę przyznać, że to trochę dziwne. Jakby nie patrzeć zazwyczaj to ci dobrzy giną, no może pozostaje garstka, ale przeważnie to zostają same szumowiny, których nie sposób policzyć. Dziwne może nie tak do końca się opłaca być tym dobrym? Podsumowując gra powinna nam dostarczyć masę dobrej zabawy, a bynajmniej tym, którzy przywykli do nietypowego widoku izometrycznego oraz dość archaicznej grafiki znanej głównie z gier z serii Fallout tudzież Fallout: Tactics. Pyzatym gra oferuje około trzydzieści rozbudowanych misji, w których nasz bohater będzie walczy z przestępcami za pomocą ponad pięćdziesięciu pojazdów począwszy od zwykłych transportowców, a kończąc na opancerzonych samochodach do zadań specjalnych, a które sam będzie w stanie modyfikować. Zapowiada się obiecująco, ale jak im ta gra wyszła przekonamy się niebawem. Dodam również, iż gra miała już swoją premierę na świecie, jednak nie wiadomo, kiedy pojawi się w naszym kraju. Miejmy nadzieję, że niedługo. Pozdrawiam. Desert Law | ||||
Autor: 901 | ||||