Antihero
Sztab VVeteranów
Tytuł: Antihero
Producent: Tim Conkling
Dystrybutor: GOG.com/Steam
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2017-07-10
Premiera Świat:
Autor: BlueArga
Tytuł: Antihero
Producent: Tim Conkling
Dystrybutor: GOG.com/Steam
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2017-07-10
Premiera Świat:
Autor: BlueArga
Antihero
Początek zawsze jest taki sam - naszym Mistrzem Gildii Złodziei musimy przede wszystkim odkryć mapę. Na start ma tylko dwa punkty akcji, więc warto dokonać jednego odkrycia i włamania do pobliskiego domu aby mieć już jakiś grosz. Włam do domostwa odkryje nam całą daną dzielnicę, w której będzie jeden budynek specjalny - skupiamy się na nim w drugiej kolejności. Jako pierwsze ulepszenie koniecznie bierzemy Skaut (dodaje nam jeden punkt akcji dla głównego bohatera). W drugiej turze należy wziąć „Gotowanie” aby móc rekrutować łobuzów niezbędnych do przejmowania budynków specjalnych.
W drugiej turze odkrywamy budynek specjalny we wcześniej odkrytej dzielnicy jeśli tego wcześniej nie zrobiliśmy (Mistrz Gildii musi najpierw do niego wejść aby dało się go infiltrować), a następnie umieszczamy tam naszego pierwszego łobuza. Zwykle będzie to Dom Handlowy generujący nam latarnie - warto zapełnić go trzema łobuzami jak najszybciej, aby generował dwie latarnie zamiast jednej na turę.
Dalszy przebieg rozgrywki może być już różny i zależny od układu mapy. Należy pamiętać by w miarę szybko odblokować Gang oraz Sztylet, inaczej nasz główny bohater nie będzie mógł nikogo atakować. W drzewku rozwoju „Przekręty” należy także odblokować jeszcze zbirów poprzez „Warzenie”. Resztę ulepszeń z tego drzewka można olać albo inwestować w nie dopiero jak już nic bardziej pilnego do odblokowania nie będzie.
W drugim drzewku rozwoju, czyli „Skr
adaniu”, najbardziej przydatnymi ulepszeniami będą: Skaut, Latarnik i Szperacz. Na Krytyk Sztuki można się zdecydować jeśli masz problemy z uzbieraniem większej ilości złota. Łowcę Łobuzów można odblokować już w późniejszej fazie rozgrywki i tylko wtedy jeśli przeciwnik jest wyjątkowo ekspansywny i nie jesteśmy w stanie eksmitować gangiem jego łobuzów z budynków.
Ostatnie drzewko rozwoju - „Dźganie” - posiada dosyć istotne ulepszenia, przede wszystkim odblokowuje nam Gangi i możliwość atakowania Sztyletem przeciwników. Kasiarz pomoże nam także zdobywać większą ilość złota z rabunków, więc warto go odblokować jeśli mamy wolne latarnie. No i ostatnie najważniejsze ulepszenie tutaj to Drugi Gang, chociaż na większości map można spokojnie operować tylko jednym i nie jest on absolutnie niezbędny.
Różne mapy mają różne warunki zwycięstwa, ale kilka z nich jest zwykle dostępnych na każdej z nich. Są to:
- przejmowanie kościołów trzema łobuzami aby zdobyć szantaż. Należy pamiętać, że jeśli stracimy kontrolę nad kościołem (i to nawet jeśli zabiorą nam tylko jednego łobuza z trzech), to szantaż jest nam odbierany czyli tracimy jeden punkt zwycięstwa.
- wykupywanie Łapówek za latarnie. Tutaj zwykle mamy ograniczenie do 3, a wraz z kupowaniem kolejnych łapówek (także przez przeciwnika) ich cena będzie wzrasta. Warto więc wykupić je w miarę szybko, a przynajmniej jedną z nich.
- zabijanie osób, na które są zlecenia. Jest to też jeden z prostszych sposobów, chociaż cele zwykle posiadają całkiem sporo punktów życia - dlatego do ich eliminowania warto mieć ulepszony sztylet Mistrza Gildii, a także Gang, który ulepszamy pod zadawane obrażenia. Ponadto cele przemieszczają się co kilka tur, dlatego tak istotne jest odkrywanie mapy aby potem łatwo do nich dotrzeć.
Jeszcze kilka przydatnych wskazówek:
- najlepiej zapełniać budynki od razu trzema łobuzami aby mieć z tego jak największy zysk. Ich cena wzrasta o 1 za każdego kolejnego wykupionego w danej turze, dlatego warto też pomyśleć o przejęciu sierocińca, który cenę tej jednostki obniża - wystarczy nawet umieszczenie tam tylko jednego łobuza, który zmniejszy koszt innych o 1. Bez sierocińca koszt wykupienia trzech łobuzów w jednej turze wynosi 12 złota, natomiast z sierocińcem (zajętym przez jednego łobuza) - 9.
- jeśli nie stać cię na żadne ulepszenie w gildii albo masz za mało złota, to pamiętaj o opcji Jałmużna, która za darmo i bez konsekwencji obdaruje cię 4 sztukami złota lub 2 latarniami.
- gangami warto wybijać neutralne jednostki czy zbirów przeciwnika, aby szybko je awansować. W pierwszej kolejności należy ulepszać siłę ataku, w drugiej jest to już zależne od aktualnej sytuacji. Pamiętaj, że ilość punktów życia gangu można zwiększać poprzez rekrutowanie i dodawanie do nich zbirów. Maksymalna ilość punktów życia Gangu to 5.
- w mojej opinii nie warto kupować zbirów aby blokować drogę, gdyż stoją oni i tak tylko dwie tury (jeśli ktoś ich wcześniej nie zabije). Zdecydowanie lepiej jest ich umieścić w Gangu, zwiększając jego ilość punktów życia.
Autor: BlueArga
W drugiej turze odkrywamy budynek specjalny we wcześniej odkrytej dzielnicy jeśli tego wcześniej nie zrobiliśmy (Mistrz Gildii musi najpierw do niego wejść aby dało się go infiltrować), a następnie umieszczamy tam naszego pierwszego łobuza. Zwykle będzie to Dom Handlowy generujący nam latarnie - warto zapełnić go trzema łobuzami jak najszybciej, aby generował dwie latarnie zamiast jednej na turę.
Dalszy przebieg rozgrywki może być już różny i zależny od układu mapy. Należy pamiętać by w miarę szybko odblokować Gang oraz Sztylet, inaczej nasz główny bohater nie będzie mógł nikogo atakować. W drzewku rozwoju „Przekręty” należy także odblokować jeszcze zbirów poprzez „Warzenie”. Resztę ulepszeń z tego drzewka można olać albo inwestować w nie dopiero jak już nic bardziej pilnego do odblokowania nie będzie.
W drugim drzewku rozwoju, czyli „Skr
Ostatnie drzewko rozwoju - „Dźganie” - posiada dosyć istotne ulepszenia, przede wszystkim odblokowuje nam Gangi i możliwość atakowania Sztyletem przeciwników. Kasiarz pomoże nam także zdobywać większą ilość złota z rabunków, więc warto go odblokować jeśli mamy wolne latarnie. No i ostatnie najważniejsze ulepszenie tutaj to Drugi Gang, chociaż na większości map można spokojnie operować tylko jednym i nie jest on absolutnie niezbędny.
Różne mapy mają różne warunki zwycięstwa, ale kilka z nich jest zwykle dostępnych na każdej z nich. Są to:
- przejmowanie kościołów trzema łobuzami aby zdobyć szantaż. Należy pamiętać, że jeśli stracimy kontrolę nad kościołem (i to nawet jeśli zabiorą nam tylko jednego łobuza z trzech), to szantaż jest nam odbierany czyli tracimy jeden punkt zwycięstwa.
- wykupywanie Łapówek za latarnie. Tutaj zwykle mamy ograniczenie do 3, a wraz z kupowaniem kolejnych łapówek (także przez przeciwnika) ich cena będzie wzrasta. Warto więc wykupić je w miarę szybko, a przynajmniej jedną z nich.
- zabijanie osób, na które są zlecenia. Jest to też jeden z prostszych sposobów, chociaż cele zwykle posiadają całkiem sporo punktów życia - dlatego do ich eliminowania warto mieć ulepszony sztylet Mistrza Gildii, a także Gang, który ulepszamy pod zadawane obrażenia. Ponadto cele przemieszczają się co kilka tur, dlatego tak istotne jest odkrywanie mapy aby potem łatwo do nich dotrzeć.
Jeszcze kilka przydatnych wskazówek:
- najlepiej zapełniać budynki od razu trzema łobuzami aby mieć z tego jak największy zysk. Ich cena wzrasta o 1 za każdego kolejnego wykupionego w danej turze, dlatego warto też pomyśleć o przejęciu sierocińca, który cenę tej jednostki obniża - wystarczy nawet umieszczenie tam tylko jednego łobuza, który zmniejszy koszt innych o 1. Bez sierocińca koszt wykupienia trzech łobuzów w jednej turze wynosi 12 złota, natomiast z sierocińcem (zajętym przez jednego łobuza) - 9.
- jeśli nie stać cię na żadne ulepszenie w gildii albo masz za mało złota, to pamiętaj o opcji Jałmużna, która za darmo i bez konsekwencji obdaruje cię 4 sztukami złota lub 2 latarniami.
- gangami warto wybijać neutralne jednostki czy zbirów przeciwnika, aby szybko je awansować. W pierwszej kolejności należy ulepszać siłę ataku, w drugiej jest to już zależne od aktualnej sytuacji. Pamiętaj, że ilość punktów życia gangu można zwiększać poprzez rekrutowanie i dodawanie do nich zbirów. Maksymalna ilość punktów życia Gangu to 5.
- w mojej opinii nie warto kupować zbirów aby blokować drogę, gdyż stoją oni i tak tylko dwie tury (jeśli ktoś ich wcześniej nie zabije). Zdecydowanie lepiej jest ich umieścić w Gangu, zwiększając jego ilość punktów życia.
Autor: BlueArga
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
26.03.2024 |
JCfUZQsq »
555Ŕ§Ŕ˘%2527%2522\'\"
więcej komentarzy
dodaj komentarz